Duszonka warzywno-kaszowa dla roczniaków

Mam czasem takie dni. Nic mi się nie chce ,nic a nic. Gotować też mi się nie chce. Ja mogę zjeść prawie że cookolwiek ,ale moje dziecko już nie. Synkowi podaję dobre i zdrowe jedzonko. W takie dni cieszę się ,że  wekuję i mroże ….oh …. Wekowane obiadki się skończyły , ale coś tam jeszcze w zamrażarce jest. Mroże max na 3 tyg- to jest tak zwane krótkie mrożenie . Wyjętą potrawę zagotowuję i  jeszcze chwilę gotuję oraz dodaję szczyptę imbiru  , aby przywrócić energię jedzeniu.

Ps. W moich przepisach znajdziecie często kasze : jęczmienną , gryczaną niepaloną , jaglaną , kukurydzianą oraz płatki owsiane , czasem ryż . .Używam ich jako zagęszczaczy a dają one dodatkowo mojemu dziecku dużo witamin i minerałow.

Pewnie też zauwazyłyście , że długo gotuję. Tak , to jest bardzo ważne alby wszystko było dobrze ugotowane a czasem rozgotowane , jest wtedy lepiej trawione i przyswajane przez dzieci. Gotuję w szybkowarze , co skraca czas gotowania o 66 % , czyli  czas zawsze nastawiam na 1/3  który jest w przepisie.

Dziś mojemu kochanemu Synkowi podałam

Duszonkę warzywno-kaszową dla roczniaków

Do ok 3 szklanek  wrzątku dodałam:

szczyptę tymianku i kurkumy,

4  marchewki , szczyptę kminku, 1/5 łyżeczki masła (  mozna dodać  5–6 kropli oliwy z oliwek) , 1-2 łyżki kaszy kukurydzianej i/lub jaglanej

1 dużą cebulę, ok 1/3 brokuła ,  szczyptę imbiru, szczyptę pieprzu białego, 1 łyżkę płatków owsianych

sól do smaku ( sól morską polecam)

ew. zimna woda jeżeli widać ze jest potrzebna

1 łyżeczkę posiekanej pietruszki zielonej,

Gotuj do miękkości ok. 30–40 min. ubij tłuczkiem lub zmiksuj

dosmakuj:

około 1/2 łyżeczki soku z cytryny,

ociupinką masełka bądź oliwy z oliwek

szczyptą pieprzu

Zagotuj i gotowe.

Te danie może służyć jako danie główne albo jako dodatek do obiadu …

Smacznego dzieciom życzę. Mój Synek zjadł całą zawartość tej salaterki.

Duszonka  warzywno-kaszowa  dla roczniaków

Duszonka warzywno-kaszowa dla roczniaków

Inspiracje czerpię z mojej ulubionej ksiązki kucharskiej Kuchnia Pięciu Przemian dla dzieci zdrowych i alergicznych

Skomentuj

